Skip to content

Manager HR

RemoteNederland, HeegHuman Resources

Functieomschrijving

Algemeen

Wajer Yachts is een Nederlands familiebedrijf met een internationaal werkveld. Hoewel we op verschillende plekken ter wereld gevestigd zijn, zijn onze locaties in Heeg en Lemmer (Friesland) het kloppend hart van ons bedrijf. Hier wordt met een team van circa 200 collega’s gewerkt aan de ontwikkeling, het design, de bouw en het testen van zo’n 40-50 jachten per jaar. Ons sales- en marketingteam werkt vanuit een prachtig kantoor in Amsterdam. ’s Zomers wordt ons team opgeschaald met zo’n 80 medewerkers in onze buitenlandse servicehubs.


Vanuit deze buitenlandse servicehubs (o.a. Zuid Frankrijk, Ibiza, Mallorca en Miami) bieden wij onze klanten met ons Care programma een ongeëvenaarde service. Eigenaar zijn van een Wajer betekent namelijk maximaal vaarplezier, “without a worry”. Drie simpele woorden die voor ons de grondslag van onze bedrijfsvoering vormen. Ons technische team zorgt er gedurende het drukke vaarseizoen voor dat de Wajers altijd in goede technische staat zijn. Daarnaast zijn onze captains & deckhands verantwoordelijk voor het schoonmaken, tanken, bijvullen van de koelkasten en afdekken van de boten tot aan het uitstippelen van vaar trips.


Wat ga je doen?

Als Manager HR heb je een senior rol binnen de organisatie en speel je een belangrijke rol in HR gerelateerde projecten en de verdere ontwikkeling van het HR beleid alsook de borging hiervan in de praktijk. De HR-afdeling is stevig verankerd binnen Wajer en de actuele HR-thema’s staan dan ook prominent op de agenda. Zo hebben we in 2022 o.a. ons internationale HR-beleid en policies verder geprofessionaliseerd, hebben we een grote arbeidsmarktcampagne opgezet en is het verzuimbeleid geactualiseerd. Voor 2023 staan o.a. de ontwikkeling van een online Wajer Academy, performance management en strategische personeelsplanning op de agenda. Deze en nog veel meer andere projecten worden binnen het team verdeeld, door de snelle groei van Wajer is er veel te doen!


In deze rol schakel je makkelijk tussen beleidsontwikkeling en de operationele uitvoering. Naast projecten en beleidsontwikkeling bied je ondersteuning aan onze collega’s van Wajer Super Yachts, Finance, Marketing en de teams in onze internationale Care organisatie. Je denkt mee met de personele invulling en bent het dagelijkse aanspreekpunt, luisterend oor en deskundig adviseur voor de managers en medewerkers. Je weet intuïtief wat er speelt onder de mensen, welke wensen en behoeften er zijn én wat er nodig is om de organisatie vanuit HR perspectief te faciliteren. De HR Officer ondersteunt je in de operationele uitvoering en administratieve afhandeling hiervan.


Je bent onderdeel van een team dat bestaat uit 7 collega’s met elk hun eigen disciplines en verantwoordelijkheden. Zo zijn naast HR ook Recruitment, Learning & Development en Global Mobility vertegenwoordigd in het HR-team zodat we alle zaken “without a worry” voor onze (nieuwe) collega’s kunnen regelen. Je bent onderdeel van het Wajer MT, rapporteert aan Inge (Director HR) en geeft leiding aan 2 HR Officers.

Vereisten

Wat breng je mee?

Onze ideale kandidaat is enthousiast en heeft een hoog energieniveau. Met jouw gevoel voor verhoudingen en sensitiviteit ben je een uitstekende sparringpartner. Je hebt een proactieve en flexibele houding en weet de balans te vinden tussen denken en doen. Daarnaast ben je een echte teamspeler en lever je een actieve bijdrage aan het verder laten groeien en professionaliseren van onze HR afdeling.


Daarnaast beschik jij over:

  • Minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van HRM
  • Minimaal 8 jaar werkervaring in een leidinggevende rol binnen HR
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden. Jij kunt zowel mondeling als schriftelijk in het Nederlands en Engels goed uit de voeten.
  • Kennis van en ervaring met MS Office, AFAS is een pré
  • Fulltime beschikbaarheid, met de mogelijkheid om thuis of vanuit ons kantoor in Amsterdam te werken
  • Passie voor en affiniteit met de (luxe) jachtbouw en watersport
  • De flexibiliteit om een aantal keer per jaar naar een Wajer locatie in het buitenland af te reizen (business trips van zo’n 3-4 dagen)


Wat kan je van ons verwachten?

Een ambitieuze, snelgroeiende en steeds internationaler wordende organisatie. Dit alles met de persoonlijke en warme inslag van een familiebedrijf. Wajer’s succes is voelbaar voor iedereen en we zijn een echte A-speler in onze branche. Je komt te werken in een jong en professioneel team die elke dag weer een topprestatie neerzet voor onze klanten. Dit resulteert in een enorm positieve sfeer binnen de organisatie en mogelijkheden om te investeren in de toekomst en jouw loopbaan. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf continu te ontwikkelen en de vrijheid om processen te verbeteren. Uiteraard ontvang je daarnaast uitstekende arbeidsvoorwaarden.

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar
Apply with Indeed onbeschikbaar