Skip to content

Operationeel Inkoper

Nederland, LemmerInkoop

Functieomschrijving

Algemeen

Wajer Yachts is een Nederlands familiebedrijf met een internationaal werkveld. Hoewel we op verschillende plekken ter wereld gevestigd zijn, zijn onze locaties in Heeg en Lemmer (Friesland) het kloppend hart van ons bedrijf. Hier wordt met een team van circa 200 collega’s gewerkt aan de ontwikkeling, het design, de bouw en het testen van zo’n 40-50 jachten per jaar. In Heeg worden tevens zon 80-100 onderhouds- en refit-projecten gerealiseerd. Ons sales- en marketingteam werkt vanuit een prachtig kantoor in Amsterdam. ’s Zomers wordt ons team opgeschaald met zo’n 80 medewerkers in onze buitenlandse servicehubs.

Vanuit deze buitenlandse servicehubs (o.a. Zuid Frankrijk, Ibiza, Mallorca en Miami) bieden wij onze klanten met ons Care programma een ongeëvenaarde service. Eigenaar zijn van een Wajer betekent namelijk maximaal vaarplezier, “without a worry”. Drie simpele woorden die voor ons de grondslag van onze bedrijfsvoering vormen. Ons technische team zorgt er gedurende het drukke vaarseizoen voor dat de Wajers altijd in goede technische staat zijn. Daarnaast zijn onze captains & deckhands verantwoordelijk voor het schoonmaken, tanken, bijvullen van de koelkasten en afdekken van de boten tot aan het uitstippelen van vaar trips.

Wat ga je doen?

Als Operationeel Inkoper ben je onderdeel van Wajer Super Yachts te Lemmer waar de Wajer77 wordt gebouwd. Ter uitbreiding van dit team zijn we op zoek naar collega die de huidige Inkoop- en Contract Manager gaat ondersteunen. In deze functie heb je een combinatierol van (operationele) inkoop en werkvoorbereiding. Jij zorgt voor tijdige beschikbaarheid van materialen en/of diensten. De uit te voeren werkzaamheden moeten er voor zorgdragen dat de productie van de Wajer 77 in Lemmer onbelemmerd doorgang kan vinden.

Een greep uit jouw taken:

  • Beheer van de inkoopplanning
  • Bestellen van materialen en diensten
  • Bewaken levertijden, kwaliteit en compleetheid
  • Onderhoud van artikel- en leveranciersbestand
  • Uitvoeren van contractbeheer
  • Inrichting en onderhoud van de projectstructuur
  • Afhandeling en administratie van eventuele klachten
  • Controle facturatie in samenwerking met je collega's van Finance
  • Operationeel contact onderhouden met leveranciers en interne stakeholders

Vereisten

Wat breng je mee?

Als persoon ben jij enthousiast en heb je een hoog energieniveau. Met jouw goede communicatieve vaardigheden ben jij in staat om zowel in- als extern goede en duidelijke afspraken te maken. Je werkt resultaatgericht, kunt snel schakelen en bent stressbestendig.

Daarnaast:

  • Beschik jij over mbo+ / hbo werk en denkniveau, bij voorkeur in de richting van Maritieme Techniek, Werktuigbouwkunde of Elektrotechniek
  • Enige werkervaring is welkom maar zeker niet vereist
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Je hebt passie voor boten, watersport en techniek


Wat kan je verwachten?

Een ambitieuze, snelgroeiende en steeds internationaler wordende organisatie. Dit alles met de persoonlijke en warme inslag van een familiebedrijf. Wajer’s succes is voelbaar voor iedereen en we zijn een echte A-speler in onze branche. Je komt te werken in een jong en professioneel team die elke dag weer een topprestatie neerzet voor onze klanten. Dit resulteert in een enorm positieve sfeer binnen de organisatie en mogelijkheden om te investeren in de toekomst en jouw loopbaan. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf continu te ontwikkelen en de vrijheid om processen te verbeteren. Uiteraard ontvang je daarnaast uitstekende arbeidsvoorwaarden.

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar
Apply with Indeed onbeschikbaar