Overslaan naar content

Accounts Payable Administator

HeegFinance

Functieomschrijving

Algemeen

Wajer Yachts is een Nederlands familiebedrijf met een internationaal werkveld. Hoewel we op verschillende plekken ter wereld gevestigd zijn, zijn onze locaties in Heeg, Heerenveen en Lemmer (Friesland) het kloppend hart van ons bedrijf. Hier wordt met een team van circa 300 collega’s gewerkt aan de ontwikkeling, het design, de bouw en het testen van zo’n 60-70 jachten per jaar. Ons sales- en marketingteam werkt vanuit een prachtig kantoor in Amsterdam. Vanuit onze buitenlandse servicehubs (o.a. Zuid-Frankrijk, Ibiza, Mallorca en Miami) bieden wij onze klanten met ons Care programma een ongeëvenaarde service. Eigenaar zijn van een Wajer betekent namelijk maximaal vaarplezier, “without a worry”. Drie simpele woorden die voor ons de grondslag van onze bedrijfsvoering vormen. Van het schoonmaken, tanken, bijvullen van de koelkasten en afdekken van de boten tot aan het uitstippelen van vaar trips.


Wat ga je doen?

Ter uitbreiding van onze afdeling Finance & Accounting zijn we op zoek naar een Accounts Payable Administator. In deze rol ben je samen met jouw collega’s verantwoordelijk voor de tijdige en accurate verwerking van alle binnenkomende facturen.


Wajer heeft vestigingen in Frankrijk, Spanje, USA en Nederland maar de administratie wordt centraal gevoerd vanuit Heeg. Je ontvangt dus vanuit veel verschillende landen en leveranciers facturen. Met jouw cijfermatige inzicht zie jij snel of er afwijkingen in de facturen staan en pik jij onduidelijkheden er snel uit of vult mogelijke ontbrekende informatie aan.


Je hebt een proactieve aanpak in het correct uitvoeren van de processen en weet de business daarin mee te nemen. Je bent namelijk een belangrijke schakel tussen de afdeling Finance, de business en onze leveranciers. Je denkt altijd na over de meest efficiënte manier van werken en komt met voorstellen voor verbeteringen in het proces en/of communicatie. Je bent onderdeel van het Wajer Finance Team dat bestaat uit 12 collega’s en je rapporteert aan de Head of Finance & Accounting.


Verantwoordelijkheden:

  • Het coderen, inboeken en betaalbaar stellen van inkoop facturen en zorgdragen voor de tijdige goedkeuring hiervan
  • Het overleggen met collega’s van inkoop over lopende issues
  • Aanmaken en verwerken van betaalbatches
  • Beantwoorden van in- en externe vragen
  • Het verwerken van bankafschriften, kas en creditcards
  • Voorzien in data en financiële gegevens t.b.v. de maand- en jaarafsluitingen

Vereisten

Wat breng je mee?

Je bent communicatief zeer sterk, hebt oog voor detail en werkt op een accurate en gestructureerde wijze. Je ziet altijd kansen en mogelijkheden om werkprocessen te verbeteren. Op het moment dat het hectisch is weet jij het hoofd koel te houden. Je bent een enthousiaste teamspeler die een bijdrage kan leveren om onze financiële afdeling verder verbeteren.


Daarnaast:

  • Heb jij een afgeronde opleiding op mbo-4 of hbo-niveau, in een financiële richting
  • Heb jij minimaal 1 jaar ervaring in een soortgelijke rol
  • Heb jij ervaring met ERP-systemen en Excel, ervaring met MS Dynamics is een pré
  • Ben jij bij voorkeur fulltime (39 uur) beschikbaar. We staan ook open voor invulling van deze vacature d.m.v. een duobaan/twee parttimers.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal


Wat kan je verwachten?

Een ambitieuze, snelgroeiende en steeds internationaler wordende organisatie. Dit alles met de persoonlijke en warme inslag van een familiebedrijf. Wajer’s succes is voelbaar voor iedereen en we zijn een echte A-speler in onze branche. Je komt te werken in een jong en professioneel team die elke dag weer een topprestatie neerzet voor onze klanten. Dit resulteert in een enorm positieve sfeer binnen de organisatie en mogelijkheden om te investeren in de toekomst en jouw loopbaan. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf continu te ontwikkelen en de vrijheid om processen te verbeteren. Uiteraard ontvang je daarnaast uitstekende arbeidsvoorwaarden.

of