Overslaan naar content

Global Mobility Specialist

  • Heeg
Human Resources

Functieomschrijving

Wie zijn wij?

Als Nederlands trots familiebedrijf werkt Wajer Yachts binnen een internationaal werkveld. Hoewel we op verschillende plekken ter wereld gevestigd zijn, zijn onze locaties in Heeg, Heerenveen en Lemmer (Friesland) het kloppend hart van de organisatie. Hier wordt met een team van circa 300 collega’s gewerkt aan de ontwikkeling, het design, de bouw en het testen van zo’n 60-70 jachten per jaar. Het sales- en marketingteam werkt vanuit een prachtig kantoor in Amsterdam. Vanuit onze buitenlandse servicehubs (o.a. Zuid-Frankrijk, Ibiza, Mallorca en Miami) bieden wij onze klanten met ons unieke Care programma een ongeëvenaarde service. Eigenaar zijn van een Wajer betekent namelijk maximaal vaarplezier, “Without a worry”. Drie simpele woorden die voor ons de grondslag van onze bedrijfsvoering vormen.

Wat ga je doen?

In de functie van Global Mobility Specialist word jij onderdeel van het HR team. In deze functie ga je een belangrijke bijdrage leveren aan alle vraagstukken omtrent grensoverschrijdend werken (immigratie, arbeidsrecht, sociale zekerheid en belastingen), het verder uitbouwen van onze internationale HR dienstverlening en ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de buitenlandse salarisadministratie Wajer breed. Je bent het kenniscentrum voor Global Mobility en als sparringpartner werk je dan ook nauw samen het internationale Care team, het HR team en het Finance team.  Zo draag je actief bij aan de ontwikkeling en implementatie van de verdere professionalisering en internationalisering van Wajer Yachts. 


De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden

  • Proactief informeren en adviseren (in samenwerking met externe adviseurs) op het gebied van alle aspecten van grensoverschrijdend werken (immigratie, arbeidsrecht, sociale zekerheid en belastingen);
  • Verantwoordelijk voor de aansturing en uitvoering van alle werkzaamheden binnen het speelveld van grensoverschrijdend werken. Dit is in samenwerking met HR Care team (Manager HR en HR officers);
  • Verantwoordelijk voor de uitvoering en opvolging van de salarisadministratie in het buitenland (Frankrijk, Spanje en Amerika). 
  • Opstellen van nieuw beleid en het up-to-date houden van het bestaande beleid dat toeziet op grensoverschrijdend werken;
  • Je rol nemen als eerste aanspreekpunt voor externe partijen (o.a. externe adviseurs, zakelijke relaties en overheidsorganisaties) op het gebied van alle aspecten van grensoverschrijdend werken.

Vereisten

Wat breng je mee?

  • Een afgeronde HBO/WO-opleiding in HRM, Rechtsgeleerdheid, Fiscaal recht en/of Salarisadministratie (PDL en/of VPS);
  • Bij voorkeur minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie in een internationale werkomgeving;
  • Goed ontwikkelde analytische vaardigheden;
  • Communicatief sterk, goed kunnen samenwerken met alle lagen van de organisatie en externe adviseurs;
  • Daadkrachtig, consequent en vasthoudend;
  • organisatiesensitief en tactvolle  bij weerstand en veranderende prioriteiten.
  • Vloeiend Nederlands en Engels is een must. Kennis van het Spaans en/of Frans is een pré. 


Wat kan je verwachten?

Een ambitieuze, snelgroeiende en steeds internationaler wordende organisatie. Dit alles met de persoonlijke en warme inslag van een familiebedrijf. Wajer’s succes is voelbaar voor iedereen en we zijn een echte A-speler in onze branche. Je komt te werken in een jong en professioneel team dat elke dag weer een topprestatie neerzet voor onze klanten. Dit resulteert in een positieve sfeer binnen de organisatie en mogelijkheden om te investeren in de toekomst en jouw loopbaan. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf continu te ontwikkelen en de vrijheid om processen te verbeteren. Uiteraard ontvang je daarnaast uitstekende arbeidsvoorwaarden en de mogelijkheid van business trips naar onze buitenlandse hubs.

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar
Apply with Indeed onbeschikbaar