Overslaan naar content

Operations Manager

    • Ibiza, Spanje
  • € 3.500 - € 4.500 per maand
  • Summer Care

Functieomschrijving

Welkom bij Wajer Yachts – waar luxe en vakmanschap samenkomen
Bij Wajer Yachts bouwen we niet zomaar jachten; we creëren luxe ervaringen die wereldwijd bewondering oogsten. Van Heeg tot Miami en van Saint-Tropez tot Ibiza: overal waar je een Wajer ziet, draait het om kwaliteit, innovatie en ultiem comfort. Dat bereiken we dankzij een team van gepassioneerde professionals.

Voor onze servicehubs in Zuid-Frankrijk en Spanje zoeken wij een Operations Manager. Iemand die de dagelijkse operatie leidt, een team inspireert en zorgt dat onze klanten keer op keer de ultieme Wajer-beleving ervaren

Dit wordt jouw werk

In de rol van Operations Manager ben je eindverantwoordelijk voor het aansturen van onze Care-operatie in één van onze servicehubs in Zuid-Frankrijk of Spanje. Deze hubs bevinden zich in Port Grimaud, Sainte-Maxime, Saint-Tropez, Cannes en Monaco, Ibiza, Mallorca en het Spaanse vasteland. Jouw primaire focus ligt op het coördineren van de dagelijkse operatie, het leveren van de ultieme klantervaring en het behalen van hoge klanttevredenheidsscores binnen jouw servicehub. In deze functie rapporteer je aan de Area manager. Samen met de Area manager en je collega Operations managers vorm je het leiderschap team van een land en draag je de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de Care propositie.

 

Als eerste en dagelijkse aanspreekpunt voor onze klanten, lokale partners en Wajer-collega’s speel je een centrale rol. Naast jouw operationele taken geef je leiding aan een jong team van circa 10–15 kapiteins. Als echte people manager geef je duidelijke instructies zodat alle werkzaamheden nauwkeurig en op tijd worden uitgevoerd. Door goed zicht te houden op de teamdynamiek weet je hen effectief te managen, te inspireren en te motiveren.

 

Daarnaast werk je nauw samen met ons Sales-team om een vlekkeloze afstemming te waarborgen voor demo’s en pre-boats. Je draagt actief bij aan de groei van onze snelgroeiende organisatie. Dit betekent ook het aangaan van nieuwe samenwerkingen met lokale partners en het zorgen voor voldoende ligplaatsen voor onze jachten.

 

Binnen deze brede rol in een zeer dynamische werkomgeving ben jij verantwoordelijk voor het algehele operationele management en de uitvoering van het Wajer Care-programma. Dit programma is erop gericht om de verwachtingen van de klant consequent te overtreffen. In jouw communicatie blijf je altijd een stap voor op de klant en laat je niets aan het toeval over.

Daarbij horen onder andere deze werkzaamheden:

  • In contact blijven met klanten over geplande activiteiten en waar nodig offertes en (service)contracten opstellen of aanpassen.

  • Opstellen van de seizoensplanning: van transport tot opslag en onderhoud, altijd afgestemd op de wensen van de klant.

  • Maken van personeelsplanningen en beschikbaarheidsoverzichten, zodat iedereen weet waar en wanneer hij of zij nodig is.

  • Regelen van faciliteiten zoals woon- en kantoorruimtes, ligplaatsen, auto’s en andere transportmiddelen.

  • Zorgdragen voor een correcte interne registratie van brandstof, trips, bezetting en voorraden inclusief een tijdige input richting debiteurenbeheer.

  • Samenwerken met Sales, Marketing en Customer Experience bij de voorbereiding en ondersteuning van incentives, evenementen en shows.

  • Coördineren en bewaken van winteronderhoud (intern en extern) en hierover helder communiceren met klanten.

  • Voorbereiden en implementeren van verbeteringen en procesoptimalisaties voor het volgende vaarseizoen.

Kortom: in deze veelzijdige rol combineer je leiderschap, organisatie en gastvrijheid om onze klanten een ongeëvenaarde ervaring te bieden.

Vereisten

Dit krijg je van ons:

Bij ons draait alles om kwaliteit, innovatie en passie. Dat geldt voor onze jachten én voor ons team. We dagen je dan ook uit om het beste uit jezelf te halen en beloven dat je daar elke dag plezier en gezelligheid voor terugkrijgt.

Wat je verder van ons kunt verwachten:
⭐ Een passend salaris tussen €3.500 en €4.500 per maand
⭐ Een werkdagenregeling van 218 dagen per jaar
⭐ Een jaarcontract met één maand proeftijd, die we na afloop graag verlengen
⭐ Een stabiele en eerlijke cao (Metalektro) en bijbehorend pensioenfonds (PME)
⭐ We betalen jouw vaarbewijzen (KVB 1 & 2) zodat je ook op het water uit de voeten kunt
⭐Huisvesting in Frankrijk of Spanje

Dit ben jij

Jij bent klantgericht, gestructureerd en sterk in organiseren. Met jouw energie en enthousiasme houd je ook in het drukke hoogseizoen het overzicht. Je leiderschapskwaliteiten helpen je om je team te coachen, te motiveren en samen topprestaties neer te zetten. Je hebt een hands-on mentaliteit, bouwt graag mee aan een groeiende organisatie en maakt makkelijk verbinding met collega’s uit andere afdelingen. Samen bouwen dat is waar jij in gelooft.

Daarnaast:

✔️ Een afgeronde hbo- of wo-opleiding
✔️ Minimaal 3 jaar werkervaring, inclusief leidinggevende ervaring
✔️ Bereid om je de komende 2–3 jaar aan deze rol te committeren en minimaal 7–8 maanden per jaar in Frankrijk of Spanje te wonen (woon je er al, dan is dat een duidelijke pre)
✔️ In bezit van minimaal vaarbewijs I + II (ICC Binnenwateren + Kustwateren); internationale vaarervaring is een pré
✔️ Vloeiend in Nederlands & Engels; Frans en/of Spaans is een duidelijke plus
✔️ Sterk in administratie en met goed financieel en commercieel inzicht
✔️ Gastvrij, klantgericht en altijd oog voor kwaliteit

Zo stap je aan boord

Upload je cv en motivatie via onze website. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze Recruiter Lieseth Flisijn via 06-29805895

of

Can’t find a job postion you’re looking for?

We’re always looking for people with unique skills. Send us your CV and we’ll get in touch when we have an opening that matches your expectations.