Can’t find a job postion you’re looking for?
We’re always looking for people with unique skills. Send us your CV and we’ll get in touch when we have an opening that matches your expectations.

Wajer Yachts is een Nederlands familiebedrijf in de luxe jachtbouw. We bouwen jaarlijks zo'n 60 jachten van 38 tot 77 voet, met vestigingen in Zuid-Frankrijk, Ibiza, Mallorca en Miami. Inmiddels werken er ruim 400 mensen bij Wajer. Sinds 2020 is de omzet verdrievoudigd.
CEO Dries Wajer (38) gaat altijd volle kracht vooruit. Hij houdt van een informele sfeer maar stelt hoge eisen aan kwaliteit, resultaat en innovatie. Design boven functionaliteit, een gedurfde bouwmethode en continu de lat hoger leggen: dat is waar Wajer voor staat.
Dit jaar zetten we onze grootste stap tot nu toe: ons eerste superjacht. Ruim 100 ft, 3,5 keer zoveel volume als de 77, gebouwd onder Bureau Veritas (BV) klasse-registratie. We starten niet voorzichtig met één jacht, maar direct met twee parallelle bouwnummers. Een unieke aanpak in deze branche. Het aluminium casco voor bouwnummer één komt over 40 weken binnen op de werf in Lemmer.
Dit is nieuw terrein voor ons. Daarom zoeken we mensen met bewezen superjacht-ervaring die weten hoe je werkt onder BV-registratie en dit formaat in serie onder controle houdt.

Dit wordt jouw werk
Als Projectcoördinator Techniek ben je verantwoordelijk voor het complete technische domein aan boord van ons superjacht. Denk aan voortstuwing, hydrauliek, elektrische systemen, leidingwerk en alle technische installaties die dit jacht tot een functionerend geheel maken. Je rapporteert direct aan de Directeur Operations en werkt nauw samen met de coördinatoren voor Casco, Interieur, Deck Equipment en Paint.
Je Speelveld in Lemmer
In Lemmer zit Wajer Super Yachts, waar we onze grootste jachten bouwen. Met de Wajer 77 hebben we bewezen dat seriematig bouwen op dit niveau werkt: het is ons gelukt om in twee jaar tijd op te schalen van 3,8 naar 7 jachten per jaar. Modulair, first-time-right, met vaste co-makers.
Nu maken we de volgende stap. Over 40 weken arriveert het eerste casco van ons superjacht. Het tweede volgt kort daarna. 3,5 keer het volume van de 77, gebouwd onder klasse-registratie, direct gestart met twee parallelle bouwnummers.
Ons kernteam van circa 15 vakspecialisten coördineert het proces. Rond piekmomenten werken er zo'n 80 vakmensen op de werf, grotendeels vanuit vaste co-makers. Jij wordt de sturende kracht achter het technische domein. Je zit samen met de andere coördinatoren in één kantoor, doet gezamenlijk dagstarts en zit in hetzelfde bouwteam.
Casco's komen geïsoleerd binnen. Daarna volgt de inbouw: dek, technische systemen, interieur. Alles zo modulair mogelijk voorbereid om met minimale magazijnruimte soepel en voorspelbaar te kunnen afbouwen.
Van scope tot uitvoering
In overleg met engineering, inkoop en planning bepaal je de technische scope, specificaties en werkvolgorde. Je verdeelt het werk in haalbare pakketten en vertaalt dit naar heldere contracten en SLA's met 2-3 gespecialiseerde co-makers en meerdere leveranciers. Dagelijks ben je op de werf om kwaliteit, voortgang en planning te bewaken. Je stuurt co-makers aan, signaleert knelpunten en zorgt dat de planning strak blijft. Je werkt met Smartsheet en Isah ERP om voortgang, uren en uitgevoerd werk vast te leggen.
Afstemming en kwaliteit
Techniek raakt alles. Samen met je collega-coördinatoren stem je de werkvolgorde tussen disciplines af. Jouw inzicht in aansluitingen, routing en timing is cruciaal om escalaties te voorkomen. Voor jouw discipline ben je het aanspreekpunt richting Bureau Veritas: je weet wat er wordt verlangd, zorgt dat leveranciers tijdig de juiste documentatie aanleveren en begeleidt surveys.
First-time-right en continuous improvement
We bouwen geen prototypes. Bouwnummer één moet direct goed zijn. Dat vraagt om scherpe voorbereiding, heldere afspraken en het proactief signaleren van risico's. Je bouwt langdurige relaties met vaste co-makers en werkt continu aan procesverbetering: hoe kunnen we slimmer assembleren, efficiënter aanleveren, beter aansluiten? Waar nodig reis je naar leveranciers (de meesten in Nederland) om technische details af te stemmen of problemen ter plaatse op te lossen.
Voorbeelden uit de Praktijk
Hoe ziet jouw werk eruit? Twee scenario's die laten zien wat er van je gevraagd wordt:
Een co-maker belt: deadline niet haalbaar
Dinsdagochtend, 8:30. Een co-maker belt: de hydraulische units voor de stabilisatoren zijn vertraagd, levering verschuift een week. Volgende week maandag zou dek-assemblage starten, en die planning is volledig afhankelijk van deze units. Als het dek vertraagt, schuift interieur ook op. Je weet: dit raakt het hele schema.
Je schakelt direct. Eerst met de leverancier: is versnelling mogelijk, wat kost het, wat zijn alternatieven? Parallel bel je engineering: kunnen we de werkvolgorde aanpassen, dek eerst zonder deze units plaatsen? Je belt de dek-coördinator: hoeveel speling hebben we? Je informeert de Directeur Operations over impact en opties. Binnen een dag heb je een plan: gedeeltelijke levering versneld, werkvolgorde aangepast, één dag vertraging in plaats van een week.
Van hydraulisch naar elektrisch: een betere oplossing
Tijdens een leveranciersbezoek zie je een nieuw elektrisch systeem voor de tender garage. De achterzijde die omhoog komt: efficiënter, sneller, stiller, betrouwbaarder, geen hydraulische leidingen door het achterschip nodig. Het past in dezelfde ruimte, maar de aansturing en bekabeling zijn anders. Engineering heeft het nog niet beoordeeld. Dit zou impact hebben op beide bouwnummers – nu doorvoeren betekent ontwerp aanpassen, níét doorvoeren betekent een kans missen.
Je pakt het gestructureerd aan. Je vraagt de leverancier om specificaties, gewichtsvergelijking en een offerte. Je plant een overleg met engineering en inkoop, legt voor- en nadelen naast elkaar. Je checkt bij BV of dit impact heeft op certificering. Je neemt het mee in het wekelijkse bouwoverleg, zodat alle coördinatoren weten wat het betekent voor hun discipline. Als het besluit valt om door te gaan, zorg jij dat de switch soepel verloopt: tijdig bestellen, co-makers informeren, planning aanpassen.
Dit ben jij
Ervaring en achtergrond:
5 tot 8 jaar superjacht-ervaring, waarvan minimaal 3 jaar coördinerend of leidinggevend
Bewezen ervaring met klasse-registratie (BV, Lloyd's of vergelijkbaar)
Kennis van technische systemen: voortstuwing, hydrauliek, elektra, leidingwerk
Ervaring met het werken met surveys en technische documentatie
Ervaring met seriebouw is een sterke pré
HBO werk- en denkniveau in werktuigbouwkunde, scheepsbouwkunde of maritieme techniek
Verder;
Sterk in plannen en bijsturen, houdt overzicht in parallelle projecten
Scherp oog voor kwaliteit en technische details
Proactief in het signaleren waar het mis dreigt te gaan
Ervaring met het aansturen van co-makers en leveranciers
Bouwt langdurige relaties, stuurt op kwaliteit én planning
Hands-on: regelmatig op de werf en bij leveranciers, pakt zaken direct aan
Communiceert goed in Nederlands en Engels
Bereid om te reizen naar leveranciers (primair Nederland)
Dit krijg je van ons
Je rapporteert direct aan de Directeur Operations en schakelt kort met engineering en inkoop. Geen trage besluitvorming, geen vijf overlegrondes. Je hebt het mandaat om zaken aan te pakken. Zie je een betere aanpak? Voer het door. Signaleer je een risico? We luisteren en pakken het aan.
Dit is ons eerste superjacht. Dit is nieuw voor ons, en dat betekent dat jouw superjacht-kennis direct impact heeft. Wat je nu opzet, wordt de standaard voor de komende jaren. We bouwen geen prototypes, dus het moet direct goed. Dat vraagt lef, en precies dat waarderen we.
We zijn een familiebedrijf met 400 mensen en internationale ambities. Korte lijnen, directe communicatie, geen corporate bureaucratie. Langdurige relaties met vaste co-makers, een team dat trots is op wat het maakt, en de vrijheid om processen continu te verbeteren.
Verder;
Trainingsmogelijkheden op maat: externe cursussen in projectmanagement, leiderschapstrainingen
Jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband
Competitief salaris passend bij je ervaring
27 vakantiedagen + 6,5 ADV-dagen
Pensioenregeling
Reiskostenvergoeding (€0,23/km)
Zo stap je aan boord
Klaar om mee te bouwen aan ons eerste superjacht? Upload je cv en motivatie via onze website. Eerst sparren? Bel recruiter Lucas Albada Jelgersma via +31 (0)6 5513 3532.
of
Ben je nieuwsgierig naar de vervolgstappen? Lees dan de sollicitatieprocedure nog eens door.
We’re always looking for people with unique skills. Send us your CV and we’ll get in touch when we have an opening that matches your expectations.