Overslaan naar content

HR Business Partner

  • Heeg
Human Resources

Functieomschrijving

Wie zijn wij?

Wajer Yachts is een trots Nederlands familiebedrijf in de luxe jachtbouw. Onze jachten, variërend van 38 tot 77 voet, behoren tot de top van de branche. Hoewel we op verschillende plekken ter wereld gevestigd zijn, zijn onze locaties in Heeg, Heerenveen en Lemmer (Friesland) het kloppend hart van de organisatie. Hier wordt met een team van circa 300 collega’s gewerkt aan de ontwikkeling, het design, de bouw en het testen van zo’n 60-70 jachten per jaar. Het sales- en marketingteam werkt vanuit een prachtig kantoor in Amsterdam. Vanuit onze buitenlandse servicehubs (o.a. Zuid-Frankrijk, Ibiza, Mallorca en Miami) bieden wij onze klanten met ons unieke Care programma een ongeëvenaarde service. Eigenaar zijn van een Wajer betekent namelijk maximaal vaarplezier, “Without a worry”. Drie simpele woorden die voor ons de grondslag van onze bedrijfsvoering vormen.


Onze no-nonsense bedrijfscultuur bevordert het nemen van eigen verantwoordelijkheid en moedigt ondernemerschap aan. Wij verwachten dat je je steentje bijdraagt en de verantwoordelijkheid neemt om zelf impact te maken binnen jouw expertises. Ben jij een kapitein op het schip? Voel jij je aangesproken tot onze manier van werken? We zoeken collega's die mee willen gaan in onze ambities en bijdragen aan ons succes.


Wat ga je doen?

In de functie HR Business Partner maak je onderdeel uit van het HR- team dat momenteel bestaat uit 10 collega’s en rapporteer je aan onze HR Manager. In deze uitdagende HR-professional rol schakel je makkelijk tussen HR-beleidsontwikkeling en de operationele uitvoering, waarin je ondanks veel zelfstandigheid vooral continue de samenwerking zoekt met stakeholders. Zo speel je een belangrijke rol in de verdere ontwikkeling van het HR-beleid alsook de borging hiervan in de praktijk, dit alles ter ondersteuning van de snelle groei en verdere professionalisering van Wajer.


Als HR Business Partner bied je de dagelijkse ondersteuning aan onze collega’s van het Wajer Operations Team , d.w.z. het Nieuwbouwteam, Service & Refits, het Inkoopteam in Heeg, het Productieteam in Heerenveen en het team van Wajer Super Yachts in Lemmer. Je denkt mee met de organisatieontwikkeling en personele invulling van de bovengenoemde teams en bent het dagelijkse aanspreekpunt, luisterend oor en deskundig adviseur voor de managers en medewerkers. Je weet intuïtief wat er speelt en leeft onder de mensen in de veranderende organisatie, welke wensen en behoeften er zijn én wat er nodig is om de snelle groei van de organisatie vanuit HR perspectief te faciliteren. Aanvullend heb je een aantal beleidsonderwerpen onder je hoede, denk aan bijvoorbeeld duurzame inzetbaarheid, leiderschapsontwikkeling voor de voormannen in het productieproces of regie op de AFAS- optimalisaties en inrichting. Afhankelijk van meegebrachte expertise verdelen we de beleidsonderwerpen in het team.


De HR-afdeling is stevig verankerd binnen Wajer en verschillende actuele HR-thema’s staan dan ook prominent op de agenda. Wajer wordt gekenmerkt door een snelle groei, internationale expansie en waar men staat voor teamwork. Een lerende organisatie waar men continue wil verbeteren, zichzelf ontwikkelen en bereid is te leren van fouten. Het HR-beleid speelt continue in op deze ontwikkelingen. We werven enorm veel nieuwe collega’s, hebben een eigen Wajer Academy en hebben dit jaar o.a. een moderne gesprekscyclus ingericht op ontwikkeling i.p.v. functioneren. Door de snelle groei van Wajer is er veel te doen! Wij hopen jou dan ook snel als onze nieuwe collega te mogen verwelkomen!

Vereisten

Wat breng je mee?

Onze ideale kandidaat is enthousiast en heeft een hoog energieniveau. Met jouw gevoel voor verhoudingen en sensitiviteit ben je een stevige sparringpartner. Je hebt een proactieve en flexibele houding en weet de balans te vinden tussen denken en doen. Daarnaast ben je een echte teamspeler en lever je een actieve bijdrage aan het verder laten groeien en professionaliseren van onze HR-afdeling.


Daarnaast beschik jij over:


  • Een afgeronde relevante Hbo- of WO opleiding (bijv. MT, Organisatie en HR(M);
  • Bij voorkeur minimaal 5 jaar werkervaring in een relevante c.q. soortgelijke rol. Wanneer je deze ervaring hebt opgedaan binnen dynamische (productie)omgeving waarin je vaak te maken hebt met verandertrajecten en groei gerelateerde projecten, is dit een sterke pré;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, ook in het Engels;
  • Kennis van en ervaring met MS Office, AFAS is een pré;
  • Beschikbaarheid voor minimaal 32 uur, met de mogelijkheid tot deels thuiswerken;
  • Passie voor en affiniteit met de (luxe) jachtbouw en watersport;
  • Je bent besluitvaardig, analyseert zaken voor onderlegde besluitvorming en je neemt of belegt eigenaarschap.


Wat kan je verwachten?

Een ambitieuze, snelgroeiende en steeds internationaler wordende organisatie. Dit alles met de persoonlijke en warme inslag van een familiebedrijf. Wajer’s succes is voelbaar voor iedereen en we zijn een echte A-speler in onze branche. Dit resulteert in een enorm positieve sfeer binnen de organisatie en mogelijkheden om te investeren in de toekomst en jouw loopbaan. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf continu te ontwikkelen en de vrijheid om processen te verbeteren. Uiteraard ontvang je daarnaast uitstekende arbeidsvoorwaarden!

of